Jantje

2 Reacties op Jantje
Gravelpad langs Deer Creek Reservoir

Gisteren op het juiste moment gestopt. Alle ellende op één dag. Vandaag vanaf de start een prima fietspad, vrijliggend, breed en goed geasfalteerd. Daarna even door een woonwijk zigzaggen en vervolgens begint de Murdocktrail. Langs de voet van de berg, uitzicht over het dal en Utah lake. Kruisingen met drukke wegen zijn  ondertunneld. We fietsen fluitend naar de start van de Provo River-trail. Pal langs de rivier de Provo loopt een fiets/wandelpad. Geweldig. Prachtige canyon en geen verkeer. Als we halverwege twijfelen of we wel linksom het stuwmeer kunnen, zien we 2 mountainbikers staan. Zij komen uit Provo en overtuigen ons er van dat dit het leukste pad is. De highway rechtsom is druk en heeft nauwelijks een vluchtstrook. We gaan ervoor. Hoewel we af en toe van de fiets af moeten, maakt de omgeving veel goed.  En, we heben wind mee! Eenmaal in Midway kunnen we een koel drankje kopen en blijkt Heber City nog maar een paar km verder. Om 17 uur zitten wij voldaan aan een biertje op onze kampeerplaats. Als dan even later onder het koken 3 kraanvogels over vliegen is de dag weer helemaal top. Jantje lacht, Jantje huilt.

Provo canyon

Provo Canyon

2 gedachten over “Jantje

1. Lindy

So hé hé, ik ben bij met lezen! Ik liep een beetje achter haha. Maar superleuke verhalen en mooie foto’s! Maakt het echt heel levendig voor de lezers. Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen en stuur af en toe wel een berichtje!